دوره های بین المللی جدید NEBOSH و IOSH و IEMA برای اولین بار در ایران

 

همانطور که می دانید، برگزاری دوره های نبوش به همراه آزمون سالها در ایران تحریم بودند. به این صورت که اگر کسی موفق به شرکت در دوره های نبوش می شد، می بایست برای شرکت در آزمون به یکی از کشور های همسایه یا کشورهای دیگر که امکان برگزاری آزمونها را داشتند سفر کرده و با هزینه های هنگفت در جلسه آزمون شرکت می نمود و گواهینامه را با هزینه های مجزا دریافت می کرد. تا اینکه شرکت HSE Arya با تلاش فراوان و با حضور مکرر در نمایشگاه های بین المللی، پس از مذاکرات پی در پی با شرکت انگلیسی RRC International، نمایندگی رسمی این شرکت را برای برگزاری دوره های NEBOSH به همراه آزمون در ایران اخذ نمود. پس از ورود دوره های NEBOSH به ایران در سال 2017 به همراه آزمون، دوره های IOSH و IEMA نیز توسط این شرکت به ایران وارد شدند، اما این بار نه تنها بصورت حضوری، بلکه این امکان برگزاری بصورت آنلاین و نیمه حضوری هم میسر شد. دوره های تحت پوشش شامل 11 دوره نبوش، 2 دوره آیوش و 2 دوره آیما بودند که تا پایان سال 2019 دو دوره جدید به دوره های نبوش اضافه شدند.

 

همانطور که در قسمت دوم معرفی خدمات شرکت HSE Arya اشاره کردیم، برای اولین بار در ایران (استان تهران)، یکی از دوره های سازمان نبوش با عنوان نشان نبوش برای ایمنی و بهداشت در محیط کار (NEBOSH Award in Health and Safety at Work) در سال 1397 توسط شرکت HSE Arya با همکاری شرکت بین المللی RRC International با تدریس Hasan Alaradi مدیر امور بین الملل و بخش خاورمیانه این شرکت (از معتبرترین مدرسین NEBOSH در جهان) به همراه آزمون حضوری و رسمی توسط آزمونگر منتخب سازمان نبوش برگزار شد. آمار قبولی این دوره که با 18 نفر شرکت کننده از اقصا نقاط کشور و با سوابق متفاوت در صنایع مختلف و بصورت دو زبانه (به زبان انگلیسی و با مترجم) برگزار گردید، بیش از 70% بود. از شرکت کنندگان این دوره می توان به چند تن از مدیران نفتی شاغل در عسلویه، مدیر HSE یکی از بانک های کشور، مدیر HSE شرکت اریکسون در آن زمان، مدیر HSE یکی از صنایع غذایی مطرح کشور و ... اشاره نمود. لازم به ذکر است که آزمون این دوره زیر نظر آزمونگر سازمان NEBOSH با احراز کلیه شرایط مربوطه و با رضایت کامل برگزار گردید.

 

مصاحبه با آقای مهندس علیرضا غلامرضا - شرکت کننده در اولین دوره حضوری نبوش در ایران به همراه آزمون

 

مصاحبه با آقای مهندس صفری - مدیر اچ اس ای اریکسون در ایران - شرکت کننده در اولین دوره حضوری نبوش در ایران به همراه آزمون

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با مراجعه به پروفایل آپارات واحد آموزش، می توانید مصاحبه برخی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی را مشاهده نمایید.

 

نشان نبوش برای ایمنی و بهداشت در محیط کار (NEBOSH Award in Health and Safety at Work) در سال 1397 توسط شرکت آریا

 

اما هم اکنون و در سال 2020، شرکت HSE Arya با افتخار 4 دوره جدید ارائه شده توسط سازمانهای بین المللی را برای اولین بار در ایران معرفی می نماید. این چهار دوره که شامل یک دوره جدید از سازمان نبوش، یک دوره جدید از سازمان آیوش و دو دوره جدید از سازمان آیما می باشند، شامل سرفصل های متفاوتی به نسبت دوره های پیشین می باشند تا نیازهای متنوع نیروی کار، مدیران و سرپرستان صنایع را برطرف کرده و آمار حوادث و شرایط نا ایمن را به حد اقل ممکن برسانند و در این راه به صنایع کمک کنند.

 

در این مقاله به اختصار به معرفی این دوره ها می پردازیم. در پست های بعدی، این دوره ها را اختصاصا با توضیحات بیشتری معرفی خواهیم نمود.

 

نشان نبوش برای ایمنی ساده شده (NEBOSH SS)

Safety Simplified Award in NEBOSH

 
نشان نبوش برای ایمنی ساده شده (NEBOSH SS) Safety Simplified Award in NEBOSH - HSE Arya - نبوش در ایران - آزمون نبوش در ایران
 
 
دوره آموزشی نشان نبوش برای ایمنی ساده شده، جدید ترین دوره نبوش در سطح جهان است برای افرادی است که می خواهند یک معرفی کامل از ایمنی و سلامت محیط شغلی وارزیابی ریسک داشته باشند. این دوره دانش، درک و مهارت عملی جهت کاهش هزینه های حوادث فردی، سازمانی و مالی را فراهم می آورد.
 
این دوره آموزشی شامل بخشهایی همچون معرفی یک کیس مطالعه ایمنی و بهداشت (Case study)، جلوگیری از رخداد حوادث و بیماریهای شغلی، توقف چرخه حوادث مکرر (Prevent common accidents)، ایجاد سازگاری با مخاطرات پرتکرار محیط شغلی، و همچنین تحت کنترل گرفتن وقایع روزمره محیط شغلی می باشد.
 
آزمون این دوره نیز همچون اکثر دوره های نبوش شامل یه بخش مکتوب و یک بخش عملی (بصورت پروژه) خواهد بود.
 
 
 
------------------------------------------------------
 
مختصری درباره سازمان نبوش (NEBOSH)
 
نبوش، مجری امتحان ملی در ایمنی و بهداشت شغلی (The National Examination Board in Occupational Safety and Health) به عنوان یک امتحان غیر وابسته، بصورت تشکیلاتی گواهی دهنده با رویکرد غیر انتفاعی تشکیل شده است. نبوش طیف وسیعی از گواهی های مرتبط با شغل و معتبر در صحنه بین المللی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و نیازمندی های مدیریت ریسک را طراحی کرده که در زمینه های شغلی مختلف و برای سازمان های خصوصی و دولتی کاربرد دارد. دوره های نبوش هر ساله 50.000 داوطلب را در جهان در بیش از 600 موسسه مختلف و در 120 کشور دنیا جذب می‌­نماید.
 
شرکت HSE Arya، نماینده رسمی RRC International انگلستان در ایران، دوره های NEBOSH را بصورت آموزش آنلاین و آزمون در ایران (همچنین بصورت درون سازمانی در سراسر کشور) ارائه می دهد.
 
 

مدیریت ایمن در اماکن عمومی (IOSH)

IOSH Managing Safely in Social Housing

 
مدیریت ایمن در اماکن عمومی (IOSH) IOSH Managing Safely in Social Housing - HSE Arya - آیوش در ایران
 
پس از کار ایمن آیوش (IOSH Working Safely) و مدیریت ایمن آیوش (IOSH Managing Safely)، این بار نوبت به مدیریت ایمن آیوش در اماکن عمومی رسید. این دوره آموزشی دانش و فهم اساسی مورد نیاز نحوه مدیریت ایمنی و سلامت در بخش اماکن عمومی را فراهم می کند. دوره مدیریت ایمن جهت اطمینان از درک مسئولیت های ایمنی در محل کار مدیران و سوپروایرزهای شاغل در این بخش، طراحی شده است. این دوره بر روی نکات ضروری در عملکرد موثر در ایمنی و بهداشت متمرکز شده است.
 
این دوره شامل معرفی مدیریت ایمن (Managing Safely Introduction)، ارزیابی ریسک (Risk Assessment)، کنترل ریسک (Control Risk)، درک مسئولیت ها، درک مخاطرات (Understanding Hazards)، گزارش و بررسی حوادث (Incident Investigation)، و نیز اندازه گیری عملکرد می باشد.
 
 
 
------------------------------------------
 
مختصری درباره آیوش (IOSH)
 
آیوش، بنیاد ایمنی و سلامت شغلی (Institution of Occupational Safety and Health) یکی از بزرگترین سازمان های مرتبط با ایمنی و بهداشت واقع در انگلستان برای متخصصان ایمنی و سلامت در جهان است. تاکنون در این بنیاد بیش از 46000 نفر از 120 کشور عضو شده اند. همچنین این سازمان با آموزش سالانه بیش از 170 هزار نفر، یکی از پیشروان آموزش ایمنی و بهداشت در دنیا به شمار می رود.
 
شرکت HSE Arya، نماینده رسمی RRC International انگلستان در ایران، دوره های IOSH را بصورت آموزش آنلاین و آزمون آنلاین (همچنین بصورت درون سازمانی در سراسر کشور) ارائه می دهد.
 
 

دوره مهارت های پایداری محیط زیست IEMA برای مدیران

IEMA Environmental Sustainability Skills for Managers

 
دوره مهارت های پایداری محیط زیست IEMA برای مدیران IEMA Environmental Sustainability Skills for Managers - HSE Arya - آیما در ایران
 
 
گذراندن این دوره مهارت های حرفه ای برای شناخت شرایط زیست محیطی در اختیار مدیران و سوپروایزرها قرار می دهد. نحوه ایجاد عملکرد مناسب زیست محیطی و ارزیابی این عملکرد یکی از مفاد این دوره می باشد.
 
از فواید گذراندن دوره مهارت های پایداری محیط زیست آیما برای مدیران می توان به ایجاد تغییر مثبت در عملکرد محیط زیستی سازمان و ارزیابی محرک های تغییر و موانع (Change Drivers and Barriers) و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.
 
 
 
 
این دوره برای معرفی نحوه پایداری زیست محیطی عملی و اطمینان از یادگیری دانش مربوط به آن، درک، انگیزه برای ایجاد تفاوت مثبت در سازمان ها می باشد. این دوره مناسب افرادی است که شغل آنها با دیگر بخش های سازمان مرتبط می باشد و می توانند با استفاده از دانش موجود در دوره از اجرای برنامه پایداری محیط زیست در تمام قسمت های شرکت اطمینان حاصل نمایند.
 
 
------------------------------------------
 
مختصری درباره آیما (IEMA)
 
آیما، بنیاد مدیریت و ارزیابی زیست محیطی (Institute of Environmental Management and Assessment) یک اتحادیه بین المللی متشکل از متخصصان محیط زیست و پایداری است. در این شبکه مستقل، بیش از 14000 نفر از 100 کشور دنیا حضور دارند و در تلاش هستند تا کسب‌وکارها و سازمان‌ها را برای آینده مقاوم کنند.
 
شرکت HSE Arya، نماینده رسمی RRC International انگلستان در ایران، دوره های آموزشی تخصصی IEMA را بصورت آموزش آنلاین و آزمون آنلاین (همچنین بصورت درون سازمانی در سراسر کشور) ارائه می دهد.
 
 
 
 
و اما، تخفیف نیمه شعبان را نیز برای دوره های آنلاین فراموش نکنید:
 
 
15% تخفیف برای دوره های آنلاین بین المللی از جمله NEBOSH و IOSH و IEMA - آزمون در ایران - HSE Arya
 
 
 
 
کد تخفیف: 15shaban
 
 
 
برای مشاهده کلیه دوره ها از این لینک استفاده بفرمایید:
 
 
 
 
با ما همراه باشید.
واحد آموزش

 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا